Klantgericht incasseren
Is incasso voor u een nieuwe taak? Of doet u dit al jaren en wilt u weten of u goed bezig bent?
De training is vooral gericht op gesprekstechnieken waardoor u in staat bent om op een respectvolle manier het maximale resultaat voor uw corporatie binnen te halen. Maar ook de inhoud is belangrijk. U ontmoet collega’s van andere corporaties en het is interessant om de overeenkomsten en verschillen in werkwijze en procedures met elkaar uit te wisselen. Na deze dag heeft u een aantal concrete tips gekregen om uw bestaande procedure en werkwijze nog verder te verbeteren. Bovendien heeft u de communicatieve vaardigheden geleerd en geoefend die nodig zijn om de omgang met klanten succesvol en respectvol te laten zijn.
Voor een passend vervolg op deze training verwijzen wij u naar onze cursus Huurincasso of de Follow up huurincasso of WSNP/Schuldsanering
Het programma omvat onder andere
- klantsegementatie, het herkennen van verschillende klantentypen, anticiperen op bezwaren van huurders
- visie en waarden woningcorporatie naar het incassobeleid vertaald,
- aanpak schuldenproblematiek, doel en nut
- sociaal incasseren begint met preventie
- in gesprek met klanten met een betalingsachterstand
- samenwerken met hulpverlenende instanties
Wat levert het u op
- u kent een aantal verschillende incassoprocedures
- u heeft een concreet stappenplan om slepers aan te pakken
- u kent het belang van de persoonlijke benadering
- u heeft de communicatieve vaardigheden geoefend om dit persoonlijk contact met vertrouwen aan te gaan
Doelgroep
Woonconsulenten en incassomedewerkers die regelmatig gesprekken voeren met huurders over betalingsachterstanden.(Aanvangsniveau MBO en trainingsniveau MBO/HBO).
Studiebelasting
Geen studiebelasting buiten de trainingsdag.
Prijs
De kosten van deelname aan deze training bedragen € 535,00, vrij van btw, exclusief de kosten voor verzorging en verblijf en cursusmateriaal (€ 10,00).